Höstmarknaden på Örby gård

Posted by on okt 8, 2013 in Förening | Kommentarer inaktiverade för Höstmarknaden på Örby gård

marknad vennerbo

marknad Örby

Så genomfördes ännu en marknad på Sigtunahalvön. Denna gång på Örby gård i en härlig gårdsmiljö som verkligen känndes perfekt för att genomföra marknad på. Med ett 15 tal utställare, kunde man handla olika lokalproducerade produkter och annat smått och gott. Charlotte Ullberg, som driver Örby gård med uppfödning av Aberdeen Angus köttdjur, levererade köttlådor till sina kunder samtidigt med marknaden. Det var en lyckad kombination med god synnergieffekt. Hantverksgruppen hade till marknaden producerat olika chutneys, marmelader mm och allt såldes slut i ett nafs! Lokalproducerat är populärt.

Till nästa år kan man säkert tänka sig ännu fler utställare för att öka attraktionskraften ännu mer.

Hagha hembygdsförening har på ett aktivt sätt skapat nya mycket intressanta verksamheter i den lokala bygden som gynnar alla berörda på ett positivt sätt. Det ger mersmak. Här är några bilder från marknaden: